Pisao: Bratislav Bato MEDOJEVIĆ 30. 12. 2017.
Opet se DPS vraća na svoje davno utabane
staze. Teško se odriču starih
navika ukalupljenog diktatorskog sistema u kome su izvan svih zakona. A za one
iznad zakona, zakoni i ljudi su obične igračke. Ipak, plaše se demokratije i
vladavine prava kao đeca od mraka, u sirotištu. Zacenu se kad moraju sići sa
neke funkcije.Ne daju vlast ni za živu glavu. Zato se isti rotiraju, pa moraju
biti poslušni na svakom položaju, jer im je to nekad i jedina referenca. S
toga, mislim da Adler nije bio u pravu, jer ima nečeg infantilnog u želji za
vlast (moć). A razlog je taj što ona kod nas ima značenje privilegija, kakve
đeca imaju. U našem izdanju one su često roditelji laži i konforizma.
Površni ljudi rade
površno posao i kad je iz struke, tako da i korupciju smatraju odrazom njine
uspješnosti. Ustvari površnost je odraz nesavjesnosti koliko i neznanja.
U narodu kažu: “Hoće da ukrkaju u Javni
servis pošto-poto, kao početkom devedesetih”, jer im gori tlo pod nogama”, a
vlast tvrdi suprotno, da sve radi zbog ponešenosti za narod i demokratiju. Istine
u tome nema. Ipak, ovo nijesu devedesete, pa se povodom “ponešenosti” vlasti za
narod i Javni servis pred Skupštinom CG održao protest “Nezavisni Javni servis
i tačka”. Njemu je prisustvovao nevladin sektor, opozicione stranke, nezavisni
mediji i građani. Ali, među
građanima nije bilo nikog od onog njinog „svjesnijeg“ dijela koji svakodnevno
besplatno reklamira Javni servis.
A ono što je DPS najviše ostvario u cijelom
slučaju, jeste, da je čvršće konsolidovao redove NVO sektora, medija i
opozicije, pa će im i “pesnica” biti jača i prodornija, a i frekvencija
“neurona” brža i efikasnija.
Pravo naroda na
istinitost objektivnog informisanja je najvažnije pravo u informatičko doba u kome živimo. Zato je nezavisnost Javnog
servisa od prvorazrednog značaja u demokratskom društvu sa vladavinom prava. On
je barijera od prodora političke prljavštine u društvu.
A u sadašnjim političkim
sukobima vlasti sa opozicijom je najviše izvitoperenih i izopačenih tvrdnji i optuživanja,
poput prljavštine poplava kad isplivaju laki materijali. Tako je Škrelja
optužio evropski orjentisane protestante pred Skupštinom da se „protive zakonu
i demokratiji“, istih evropskih načela koje on svojim odlukama beskrupulozno gazi
i tumači kako odgovara njegovim partijskim gazdama. A jedan drugi službenik
diktature optužuje rukovodstvo Javnog servisa za obmanu, zbog jednog efemernog
propusta menadžmenta, a ne mari za flagrantne obmane i kršenja prava koje rade
njegovi nalogodavci.
Izgleda, čega se god DPS
dotakne iskrivi. Tako će i građani koji su bili za učlanjenje u NATO savez,
smatrati ga okupatorom jer podržava nedemokratsku vlast, (jer ovo je Balkan). A
to ne bi odgovaralo ni jednima ni drugima. Ali, ono što je izvjesno, DPS
indirektno želi da kod naroda smanji želju za EU. To donekle uspijeva jer ga EU
podržava iako je odavno zastranio na evropskom putu.
A naši političari bi trebali učiti vještinu
izražavanja od NVO sektora, jer ma koliko da su protiv njih uperena nepravedna
optuživanja, ne vrijeđaju ni kad trpe uvrede. Jer, pitanje je: koliko je
umjesno kozu nazvati kozom, ili fašistu
fašistom, kad se oni u toj funkciji najbolje ostvaruju. Da nijesu to što jesu bili
bi drugačiji, pa bi i prekor imao logičniji smisao. Ali, pošto je prekor bez uticaja
onda ni logika, koja se bazira na iskustvu i objektivnosti čovjekove
misaonosti, gubi smisao u svakom verbalnom konfliktu. (Ipak, frustriran narod
najbolje prepoznaje agresivne konflikte, dok sve drugo „prespava“. Nije mu
interesantno ono što ne razumije, pa se i ne trudi. „A kako mu reče“, je
važnije od istine. Zato su predvodnici takvih koflikata uvijek imali uspjeha za
svo ovo vrijeme.)
Zato mi nije jasno
čime neki ljudi razmišljaju kad im je blokirana pamet (mozak). Jer, nedostatak
etike znači da veći dio mozga uopšte nije u funkciji. Jung je svijest i savjest
smatrao istim, kao dva termina iste stvari. Dakle, taj nesporazum je riješen.
Pa kako je onda moguće da pamet (mozak) radi bez savjesti kad je savjest
neodvojiva od etike? Možda se u tome krije značenje riječi „poslušnost“, kao
neke davno izumrle refleksije mozga, koja je potpuno izgubila vezu sa sviješću
i Bogom, pa jedino što joj preostaje jeste da se slijepo drži upustava gazde.
„I magarac prepoznaje jasle gospodara.“ (Biblija)
Zapravo, čovjek
logikom sve objašnjava, kao što ona objašnjava i čovjeka koji je primjenjuje
ili neprimjenjuje (jer je i ne raspolaže). Njena primjena (ili nepośedovanje) kodifikuje obrazac svake ličnosti. Pomanjkanje
logike kod čovjeka psiholozima govori o njinoj slaboumnosti. Ona objašnjava i
nedostatke etike i razumnosti. Ali, iskusnom hoštapleru nedoslednost logičnosti
služi za manipulaciju. On će radije izdvojiti nevažno i postaviti ga kao
glavni problem, dok će ono važno minimizirati ili skloniti u stranu kao
nebitno, jer mu takvo stanje odgovara za iskvarene namjere. Svaka strahovlada,
pomognuta institucijama sistema, obmanjuje narod na sličan način, jer je ne
interesuje dobrobit društva koliko privilegije i lična korist koju uživa kao
vlast. Tako je na pitanje jednog arheologa Egipatski kralj iz XVIII vijeka, (Muhamed
A.), „zašto umjesto mukotrpnih ručnih pumpi ne omogući narodu da mašinama crpe
vodu i navodnjava polja“, on odgovara: „Zar da im još olakšam“.
Kod nas se umjesto
izgradnje velikih hidroerektrana, od kojih bi čitava država imala koristi,
grade mini hidroelektrane koje finansiraju građani, a od kojih uživaju samo
nekolicina ljudi bliskih vlastima, na štetu seljaka kojima se otimaju potoci i
rječice za navodnjavanje.
Nelogičnosti najviše
iznenađuju sa najvećih funkcija. Tako je ministar pravde, Pažin, koji je uvijek
oprezan kad nešto saopštava, na jednom skupu rekao (kako su izjavili mediji 25.
12. 2017.) da se sudski proces „državni udar“ želi prenijeti u medije i druga
mjesta van suda, a ustvari državne institucije su ga izmjestile direktnim
penosom putem medija. Time je, kao javni događaj, postao i otvorena tema za
svaku diskusiju i komentare, i na medijima i van njih. Ali, ostaje mnogima nejasno,
kako nešto logično može biti preinačeno nečim nelogičnim (i u koje svrhe), od
strane pravnika na najvećoj pravnoj funkciji u državi.
U tom pravcu ja bih
predložio novi termin za političke svrhe, a to je sinđin kompleks.
Dakle, ako pogledamo
političku scenu, onda i na prvi pogled možemo reći da se mnogo šta nelogično događa,
ali, tako i objašnjava. A to zbunjuje javnost, odnosno veliki dio pasivnih
građana koji umjesto edukacije prima obmane potpuno nelogične sadržine*. Razloga
ima i u tome što je Logika izbačena i iz školskog programa iako je neophodna
svakoj nauci, te se i u javnom životu ośeća
njen veliki nedostatak.
Razvoj logičnog
razmišljanja je direktno uslovila razvoj Prava, te je stoga najbolji pokazatelj
civilizovanosti pojedinca, kao što stupanj razvoja prava jedne države
objašnjava civilizovanost tog društva. Naravno, Logika nije zatočenik prava,
ona je dobra vila u svakoj ljudskoj djelatnosti. Neodvojiva je od racionalnog
razmišljanja, jer je razum i mišljenje u neposrednom odnosu. A u filozofiji ona
dostiže svoj najuzvišeniji stupanj.
Ali, da se podśetimo. Što se tiče sadržaja svakog mišljenja, knjige
kažu, da je svaki sud tvrđenje ili poricanje, koji su po modalitetima
problematični na svoj način. Ipak, jasno se drže svojih podjela.
Po modalitetima
sudova nekog mišljenja, kod nas su najprisutniji problematični sudovi, kod kojih je sve klimavo ili se podrazumijeva,
pa i stvari koje nemaju direktne veze sa istim. Tako se održavaju veze i sa
nečim što je irelevantno, kao neki podtekst ozbiljno izrečen na uvid, a ne
obična glupost. Ispred mnogih mišljenja se može staviti „možda“, kao kod nekih
nagađanja a ne logičnih konstatacija. Jer, oni su ti kod kojih je vjerovatnoća
mala ili nikakva, jer su obmanjujući. Opasniji su bez onog „možda“, jer zvuče
laiku kao neka naučna tvrdnja, poput dobro poznatih ljekarskih dijagnoza. Zato je
učestala manipulativna pojava da laici i nekompetentni ljudi govore u ime nauke,
kao što i ljudi od struke, u ime nauke, govore jezikom laika, odnosno,
nagađanja. A to stvara zbrku, jer problematični
sudovi prividno plegiraju biti asertorički,
pa i apodiktički sudovi, iako imaju
lažnu osnovu koja drugorazredno uzima za osnovno, što
je karakteristika ograničenih ljudi.
Ipak, kod nas se to često koristi i svjesno a ne iz neznanja, kao vid obmane
javnosti, radi neke smišljene zloupotrebe, ili opravdanje iste. (Javnost zna da
svi labudovi nijesu bijeli, ali slabije vrijednosno prepoznaje crne ovce u
etici i politici, jer su joj nepoznate mnoge činjenice, pa je objektivno
informisanje postala nužnost ovog vremena.)
A kakav sud takav i
zaključak. Tako je Gvozdenović iz DPS-a, na predlog Vlade da ministar kulture
bude A. Bogdanović, kratko obrazložio: „Jer on to zaslužuje.“ Da nije obična
glupost zvučalo bi lakonski. Kao gradonačelnik Cetinja otpao je iz političkog tezgarenja
SD-a i DPS-a. I sad hopla! – kao iver od klade, iskoči na veću funkciju za koju
nema nikakve reference osim ako je član nekog kluba „ljubitelja kulture i
umjetnosti“. Zaslužan je kao gradonačelnik za izborni rezultat DPS-a na
Cetinju, iako nije dobio većinu, ali ga te zasluge ni u kom slučaju ne mogu
preporučivati za Ministra kulture.
Nedostatak etike se
naročito primjećuje u društvima sa poremećenim sistemom vrijednosti, što je
odraz pomanjkana vrste sudova po saznajnoj vrijednosti, odnosno sudova utvrđivanja vrijednosti: logičkih,
etičkih, estetičkih, kulturalnih... Vrijednosti sudovi, zbog prethodnih stanja političke
pomahnitalosti (usled pohare državne imovine i lične koristi) izostali su iz
take utrke, ili su pregaženi, pa nam je i vrijednosni sistem potpuno poremećen.
Na glas razuma se ukazivalo i prije dvadeset godina, ali je on i dalje u
opozicionim redovima kao oponent vlasi. Zato je sad stvar i gora, a
privikavanje na poremećaj vrijednosti veće, (kao i na svo smeće oko puteva), pa je i politika postala nezajažljivo poprište
u kome je sve moguće, i u kome se svako nepočinstvo može opravdati.
Sve to diktira vlast,
kao što i poremećaj sistema vrijednosti dolazi iz instrumentalizovanih
institucija sistema od strane vladajućih stranki a ne od običnih građana.
U sve to sam se
uvjerio ovih dana, jer sam i bukvalno bio uključen u tu kolotečinu. Nijesam
prvi put, ali ovaj ću opisati, radi pojašnjenja rada takvog mehanizma (sebi i
drugima). Na periferiji je političkog zbivanja, ali je srodan primjer svim
ostalim tezgarenjima, kad obične potrebe
bivaju transponovane u politička htjenja i presije na uštrb etike i prava.
Od jednog običnog
Zahtjeva za retrospektivnu izložbu u opštinskoj Modernoj galeriji sam doživio
toliko toga, u pola sata, što bi nekom izvan Balkana moglo pasti na pamet da je
nešto tako moguće u nekoj instituciji kulture. Pravu represiju nerazumijevanja.
Do ovog slučaja sam
te stvari u Crnoj Gori često završavao telefonom za desetak minuta. Najčešće su
to bile opštinske galerije Nikšića, Bara, Tivta, Pljevalja, Plava ili Sombora i
Subotice đe sam nekad bio privučen njinim pozorištem. Od kada imam internet
adresu, od galerista iz inostranstva sam dobijao ponude za izlaganje, koje sam
morao odbijati jer sufinansijere nijesam mogao naći. Kad je tek otvorena
kolonija u renoviranom Počitelju, ja sam prvi i jedini umjetnik iz Crne Gore
koji je bio pozvan da dođe. O tome su pisale i bosanske novine, ali moje
Ministarstvo kulture za to nije imalo razumijevanje, pa nijesam ni otišao. Ali,
evo sad izlažu odavde u Sarejevu, ali ja ne mogu ni tamo to realizovati za 500
eura koliko mi je davalo naše Ministarstvo za kulturu. Zato, kad mi neki
galerista iz svijeta uputi pitanje, da li može da mi uputi čestitku za Novu
godinu ili Božić, ja odgovorim da ne želim, jer bi to značilo neku dalju
saradnju koju ne mogu ispoštovati. A takvih adresa galerija imam više stotina,
jer sam ih obavještavao o mom sajtu. Ali, znam da se pitaju u kojoj to rupi od
svijeta živim kad iz nje ne mogu izaći.
Tri osobe u Modernoj
galeriji Podgorice: direktor, pravnik Sead Đokaj, sekretar za kulturu grada:
Nela Savković i kustos galerije Petrica Duletić, koje su po političkoj liniji
došle na te funkcije, morao sam uvjeravati da sam ja umjetnik (po statutu
samostalni slikar), koji po prirodi posla traži da mu se omogući galerijski
prostor za izlaganje svojih slika. (Imaju četiri galerije: KIC; K.uća; A.
galerija; M, galerija, a samo desetak godišnjih izložbi, jer nijesu sve u
funkciji.)
Mislio sam da je to
prirodno i normalno, ali zadnju deceniju, od kada im šaljem zahtjeve za
izložbu, a oni ne odobravaju tako nešto, odlučio sam da ih za to pitam. I u
tome sam napravio veliku grešku.
Do ove godine sam
često slušao da mi se Zahtjevi gube pa se o njima nije nije ni odlučivalo. Sada
je odlučivano, ali ne baš definitivno jer je u proceduri, od septembra, kod
skupštine grada, ili čega drugog. A ja za to nijesam znao do prije neki dan,
iako sam se za njega redovno interesovao kod Petrice Duletić, čime mi ona
telefonom obavezno odgovara da će mi javiti. Dakle, odlučeno je i nije
odlučeno, jer još tu nešto hvali da bi mogao prevagnuti tas na jednu ili drugu
stranu. Tako su počele obrade terena. Prvo su mi rekli da je lista čekanja
veoma dugačka (kao da je red do Bioča) i da su za sledeću godinu odabrani
umjetnici koji već tri godine čekaju na izlaganje. (Preskočili su onih deset i
više od kada im se obraćam sa zahtjevima za izložbu. Ali i to da odavno
zaslužujem štampanje monografije, jer mnoga moja djela zaslužuju veliku pažnju,
jer su „antologijska“, kako su ih na samom početku mog stvaralaštva nazivali
upravo njini politički kadrovi.) A tu je i
uvod u raspravu o renomeu koji održava galerija, od strane dva nekompetentna
lica za to, a koja su došla tu da rade prije godinu dana koristeći isključivo političke
veze a ne stručne reference poznavalaca likovne umjetnosti. Te dvije osobe odlučuju
o izlagačkoj djelatnosti, jer ni stručni savjet za to nemaju, Na pitanje:
dovode li u pitanje moje stvaralaštvo sa tim njinim „renomeom“, odgovaraju
suprotno, ali nastavljaju, kao da nijesu opštinska galerija već neka
internacionalna. (Time mi se dalo do znanja šta će im biti opravdanje, za neupućenu
javnost, za odbijanje mog Zahtjeva.) A kada je riječ o izložbama, opštinske
galerije su prvenstveno tu da afirmišu umjetnike iz svoje sredine. Đe će ako ne
u svoj grad. Ali, po pitanju renomea, Državna Galerija Nesvrstanih u Podgorici,
je bila na najistaknutijem mjestu za to, jer je imala visok internacionalni
značaj a time i umjetnički rejting u našoj zemlji, đe sam i ja izlagao svoje
slike.
Ali kad je ta tupava
bezrazložna priča prevršila mjeru, ja im kažem da mene ne interesuje njin
renome, i da je to njina stvar, već kvalitetan izložbeni prostor u kome se
građanima mogu predstaviti na najbolji način. Nela, kao kakav „kadar“ iz Đekne,
sa „logikom“ iz podruma i nosom u oblacima, odmah uzvikuje: „Kako to? Zašto sam
onda došao kad ih ne cijenim.“ U čemu je našla povod za takvo motivaciono
pitanje, nije za objasniti. Kao da moram bilo koga od njih i poznavati za ono
što tražim.
Mute mi deset godina
sa Zahtjevima a ja došao da ih pitam o sudbini zadnjeg, što oni koriste da me
filuju glupostima. Ali, vjerovatno zamišlja da umjetnici trebaju biti njeni
partijski službenici, koji su tu zbog nje a ne ona zbog njih i građanstva. Na
pomen kataloga za izložbu, konstatovala je da sam došao kao trgovac, jer je,
izgleda, kod nje sve moguće. Ali, nevjerovatno
je sa kojom izopačenom „logikom“ je sve to mogla povezati. A, posebno mene
dovoditi u vezu bilo kakve trgovine. (Mojih slika nema po prodajnim galerijama.
Ne nudim ih na prodaju nikom pa ni državnim institucijama, niti učestvujem u
bilo kakvom dilu sa njima, kako to rade neki njini favoriti. Ne ućestvujem na
kolektivnim izložbama koje dodjeljuju nagrade. Ne držim privatno časove, niti
bilo kakve. Ne primam honorare za svoje tekstove. Zapravo, jedini pišem kritike
o nadriumjetnostima, kiču i
komercijalizmu kojeg je bilo i u njinim galerijama. A desetak primjeraka moje
prve knjige sam poklonio službenicima Moderne galerije.) A svakom umjetniku je
najbitniji kvalitet izlagačkog prostora i katalog izložbe, kao dokument da je
ona održana sa predstavljenim
kvalitetom. I to je neki minimum u ponudi galerija na koji umjetnici pristaju
izlagati.
Zato sam imao utisak
da je Nela DPS-a, neki strani uljez unutar tuđe svojine koji ne razumije galeriju
kao ambijentalni prostor umjetnika, koji nema nikakve veze sa izlozima Tržnog
centra Delte.
A ono što je
demantuje u svemu je događaj koji se istovremeno odvijao pod istim krovom, dok
sam slušao pomodarska naklapanja o renomeo. U Modernoj galeriji je Adin Hebib,
iz Sarajeva, pod izgovorom izložbe, prodavao nakit dizajniran od svoje kćerke, načinjen
od masivnog zlata, za naše novopečene bogataše. Dizajn je tu najmanje važan
koliko njegova težina. A doveden je o trošku naših građana. Na televiziji je
hvalio Aca Đukanovića, koji ga je vjerovatno i doveo.
Pošto odglumata
ljutnju, śeti se da je čeka
neki posa. (Vjerovatno projekti poput opštinske televizije koju nema najveći
grad u Crnoj Gori, ili radia, pa gradskih novina koje je nekad imao; Staroj
Varoši pod zaštitom kulture grada od novogradnje...) Ustah i ja da izađem ali
me zadrža da nastavim razgovor sa ostatkom: direktorom i kustosom, zašto sam
potpuno izgubio potrebu. Što me tu zadržaše ne znam, kao ni to šta su od mene
očekivali? Ali, izgubih i želju da sa
takvim osobama pravim bilo kakvu izložbu, jer je kustos Petrica Duletić, sa
kojom sam godinama imao korektnu saradnju, odjednom u njinom prisustvu
promijenila i svoje ponašanje. Nijema. Našla se u novom izdanju nebranog grožđa,
pa nijesam u vezi nje potencirao nikakvu priču.
Ali prije izlaska,
Nela iz DPS-a, u nekoj pomisli da je i osoba iz stiha M. Lompara, („Ni tajno mi
tankosjena osamom ne hodiš.“), poput neke lokalne pomodarke, revanšistički reče
(u skladu čitača hororoskopa): „Nije slučajno što me je Mladen odabrao da mu
napišem predgovor za knjigu za koju je dobio nagradu.“
Za one koji ne znaju,
ja sam o toj knjizi pisao kritiku, a tiče se Mladenovih (M. Lompar) poetičnih hvalospjevova
za monografiju Crnogorski slikari, koju je po svom izboru sačinio. Njih 66. Prepravljao
je i dorađiva (poetično uljepšavao) svoje članke iz novina i predgovora
kataloga. Htio je da piše i o mom slikarstvu, ali ja se nijesam odazvao
njegovom pozivu da mi njegov fotograf fotografiše slike. Razloga za to je više
i nijesu bitni. Ipak, nije bio ljut zbog mog odbijanja, jer je odmah našao
zamjenu, već se zbog mog obujavljenog teksta žalio mojim prijateljima, iako sam
u njemu objektivno, ali i ovlaš, prikazao stanje. Ali, činjenica je da za svoja
najbolja djela, po kojima je sa razlogom cijenjen kao pjesnik, nije dobiojao
nikakve nagrade u „Vrijeme stida“. A nagradu „Miroslavljevo jevanđelje“ je
dobio za najgore svoje djelo, van svoje branše, kad se naglo promijenio kao
čovjek i iznevjerio visoko uzdignute zastave koje su prkosno viorile njegovim
stihovima, zbog kojih sam angažovao glumce da ih recituju na otvaranjima mojih
izložbi. Kao da se uz duboko proživljavanje sudbine i patnji „Opata Dolčia“,
uvukao nekakav nemir i ośećaj nemoći u njegove kosti, od upornosti tlačitelja i
tamničara koji su mu gradili tamnicu, pa im se u tom strahu priklonio, jer mu je
uveliko dojadilo da sa mnogima trpi teret iste takve sudbine. Bilo mu je lako
protiviti se ludilu S. Miloševića, a još lakše prikloniti se njegovim
pomagačima i gledati kako za druge grade tamnice, sa malim prozorčićem za
vazduh i doživotno zazidanim vratima, nego li biti njin zatočenik. Ipak, sve to
sada nema smisla, jer su iza njega ostale velike pjesme, a tamnica opata Dolčia,
osta i dalje adresa za brojne, „na čija vrata sudbina nema šta da traži“, (kako
je Seneka opisivao Diogena, kome se divio).
I sama činjenica da
je Nela iz DPS-a, pisala predgovor za Mladenovu knjigu, dosta govori, jer nije
kompetentna da daje sud o stvarima koje ne poznaje. Recenzije su odavno
prošlost da ga je tako nešto obavezivalo. Ali, napisan Predgovor od političkog
službenika je značio više od predgovora. Zato sam, vjerovatno, u tom svojstvu
trebao nju ponuditi za otvaranje izložbe. Ili, Miga, ne bih li došao do svojih
prava.
Sve u svemu,
Ministarstvo kulture me sprečava da pravim izložbe van zemlje, ali ni u našoj
državi ukoliko im se lično obratim za pomoć, niti mi želi sufinansirati
štampanje knjiga evo pet godina. Nijesu im značile ništa ni preporuke pokojne
Olge Perović koja je mnogo čime zadužila Crnu Goru. A podgorička Opština me
onemogućava da izlažem i u njenim galerijama, iako nikad u njinim galerijskim
prostorima nijesam imao samostalnu izložbu. Ali, da nekoj zemlji EU, tražim
azil kao disident ove vlasti, ne bi mi vjerovali jer su lideri u regionu.
-
*Ako pada kiša, nekad je dovoljno reći kao
vijest da pada kiša. Ali, ako je neko saopštio da će neđe biti zemljotres, nije
dovoljno samo prenijeti njegovo saopštenje javnosti, već i razloge: zašto i na osnovu čega ih saopštava. Ukoliko
i kaže, to treba uporediti sa iskazom drugih stručnjaka povodom toga. I na
kraju novinar ne smije da se libi da kaže i svoje mišljenje, pogotovo kad je
nelogičnost i netačnost u pitanju, jer bi trebalo da ima dovoljno iskustva i znanja o onome što
izvještava.
No comments:
Post a Comment